مشاوره : 7085 139 -0917
گرده گل چیست ؟


: 4662

گرده گل عسل چیست ؟ خواص دارویی و درمانی گرده گل ؟ برای خرید گرده گل تازه و مرغوب ایرانی با ما تماس بگیرید .

گرده گل چیست ؟

گرده گل زنبورعسل تعریفات مختلفی دارد ، عده ای از حشره شناسان میگویند: گرده زنبور عسل ، تحفه ایست که گیاهان در ازای عمل گرده افشانی به زنبوران هدیه میکنند. در حقیقت دستمزد گده افشانی همان دریافت شهد خواهد بود.
در کنار عسل ، ژل رویال و بره موم ، گرده گل جز مهمترین غذایی است که زنبورعسل برای زیستن و رشد بدان نیاز دارد و آن را از روی گل های گیاهان جمع آوری و به کندو آورده و صرف تغذیه خود و لاروها مینماید.

خرید گرده گل

گرده گل برای زنبورهای عسل و نوزادان آنها بسیار حیاتی است. البته موادی وجود دارند در مواقع ضروری ( در فصول زمستان و یا پاییز ) که گرده گل در طبیعت وجود ندارد ، برای مدت کوتاهی می توانند تا اندازه ای جانشین گرده گل شود و کمبودش را نسبتا جبران کند ولی این جانشینی برای همیشه و حتی مدت طولانی مشکل و غیر ممکن است.

خواص دارویی گرده گل

گرده گل درواقع اسپرم گیاهی و گلها محسوب میشود، گرده گل زنبور به علت داشتن ویتامین ها و هورمان های با ارزش یک ماده غذایی و یک داروی بسیار عالی شناختته شده ، ارزش غذایی و دارویی و خواص درمانی گرده گل را نباید فراموش کرد.
گرده گل دارای 35 درصد پروتئین می باشد ، این مقدار پروتئین در مواد غذایی طبیعی استثنایی است ، بویژه اینکه پروتئین های گرده گل از اسیدهای آمینه اسای تشکیل شده اند که بوسیله بدن ساخته نمی شوند و همچنین حاوی اسیدهای آمینه ضروری است که رشد را تشریع میکنند .

خواص درمانی دیگر گرده گل آن است که دارای گلوسیدها ( نشاسته و لاکتوز ) لیپیدها ، ویتامین ها ( B>C گرده گل هایی که توسط زنبورهای عسل جمع آوری میشوند ، دارای خواص دارویی بسیار عالی میباشند .

خواص دارویی گرده گل

از گرده گل برای به دست آوردن مقادیر زیادی کاروتن ( پیش ویتامین A ) میتوان استفاده کرد. در ایران هنوز مردم از موارد استفاده گرده گل اطلاعی ندارند ، ولی در بیشتر کشورای اروپایی و آمریکای شمالی گرده گل زنبور عسل موارد استفاده فراوانی دارد.

خواص درمانی گرده گل

گرده گل دارای خواص درمانی زیر میباشد بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام گرفته.
1. تنظیم کننده عمل روده : گرده گل عسل فعالیت روده ای را عادی کرده و تنظیم کننده قابل توجهی برای آن میباشد مخصوصا گرده هایی که توسط زنبور عسل جمع آوری میشود نوعی ماده غذایی عالی برای روده محسوب شده و گاهی اوقات آن را پلیس روده می نامند.

2. درمان یبوست : گرده گل در درمان یبوست تاثیر بسزایی دارد افراد مبتلا به یبوست بهتر است دوبار در سال و هر بار به مدت یک ماه از گرده گل برای درمان استفاده کنند .میزان مصرف گرده گرده گل 30 گرم ( دو قاشق سوپ خوری ) در روز می باشد .

3. آرامبخش اعصاب : در بیماری های هیپرتونیک و بیماری های سخت دستگاه عصبی و ترشح غدد داخلی تغذیه مخلوط عسل و گرده گل نتیجه بسیار خوبی داده است .

4. رفع کم خونی : گرده گل در کم خونی های خطرناک و کم کردن فشار خون موثر است ، گرده زنبورعسل هموگلوبین واریتروسیت خون را افزایش میدهد .

5. اشتها آور : گرده گل اشتها را تحریک و آمادگی برای کار را افزایش می دهد .

6. درمان ورم پروستات : مصرف گرده گل تاثیر بسیار شدیدی بر هیپرتروفی پروستات ( بزرگ شدن پروستات ) که در مردان مسن بسیار رایج است دارد . هر شخص بالای 50 سال مصرف 15 تا 20 گرم گرده گل در روز برای اجتناب از بیماری ورم پروستات توصیه می شود .
با مصرف منظم و روزانه گرده گل زنبور عسل میتوان از ناراحتی های شدید پروستات که با هیچ داروی دیگر قابل درمان نیست  جلوگیری نمود و مصرف آن را به خصوص در مراحل اولیه ورم پروستات موٍثر می دانند .

فروش گرده گل زنبورعسل

راجع به خواص دارویی و درمانی گرده گل زنبورعسل باز هم خواهیم نوشت. برای خرید بهترین گرده گل ایرانی ، جمع آوری شده از زنبورستان برداران معصومی قشقایی با شماره 09171397085 تماس بگیرید .

آدرس ارتباطی ما

آدرس : استان فارس، شهرستان قيروکارزين، بولوار امام حسین(ع)، پلاک 17 ، پیمان معصومی 

شماره های تماس با ما : 09171397085 - 09361779690

ایمیل : info@asalkuhi.com

آدرس کانال ما در تماشا: https://tamasha.com/asalkuhi

tamasha

خواص عسل وحشی کوهی

سالهاست که عسل طبیعی به عنوان یک شفا دهنده شناخته شده است، اما شما ممکن است متعجب شوید که چگونه بسیاری از فواید سلامتی را می توانید از عسل طبیعی کوهی دریافت کنید. عسل کاملا طبیعی این مایع طلایی برای کمک به رفع بیماری‌های مختلف از سرفه‌های مزاحم تا یک زخم دردناک مفید است.

در خرید بعدی خود به دنبال عسل خام بگردید. عسل خام نسخه غیر پاستوریزه از عسل معمولی اما با پالایش اضافه است، که به طور عمده به افزایش عمر مفید کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مغذی گیاهی فعال در عسل و همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن طیف وسیعی از خواص درمانی را دارا می‌باشد. با این حال، از آنجا که عسل می تواند موجب یک بیماری خطرناک به نام بوتولیسم در نوزادان شود، کودکان زیر چهار ماهگی نباید عسل خام یا پاستوریزه مصرف کنند.

بهترین عسل طبیعی موجود در ایران، عسل بسیار کمیاب، عسل کوهی وحشی یکی از بهترین عسل های دنیا در جنوب ایران است، که عوامل انسانی به جز استحصال این عسل هیچ نقشی در مراقبت، تغذیه ، و پرورش این نوع زنبور عسل وحشی ندارند .